Witam
Mam mały problem z moim E350 cdi. Jako że jestem świeżym posiadaczem W212 z 3 litrowym dieslem to mam pewne pojęcie o mercedesach - mam jeszcze w211 2.2 cdi parę lat, ale do rzeczy. Wymieniałem filtry powietrza i paliwa. I o ile filtry powietrza do wymiany - nie ma filozofii to już filtr paliwa dał mi sie we znaki. Do wymiany filtra trzeba odsunąć/zdemontować rurę aluminiową od turbo do tłumika szmerów i tu pojawił sie problem. Rury nie mogłem zdemontować więc ją odsunąłem maksymalnie "do tyłu" . Następnie jakoś wydobyłem ten filtr paliwa i wymieniłem... Poskładałem wszystko do kupy i ... podczas przyspieszania słychać Świst powietrza - tak w okolicach 1800-2800 rpm. Ewidentnie jest nieszczelność układu intercoolera. Podejrzewam, że nie trzyma oring rury co wchodzi na turbo - wielokrotnie tą rurę musiałem przemieszczać do przodu do tyłu - czy to jest miejsce w którym często dochodzi do nieszczelności? Oring już zamówiłem, będę chciał go jak najszybciej wymienić ale wcześniej warto zapytać...
Objawy
- Świst słychać przy otwartej szybie bocznej, przy zamkniętej szybie podczas przyspieszania raczej nie słychać
-Przy normalnym przemieszczaniu - bez dynamicznego przyspieszania- jezdzi dobrze, świst powietrza słychać
-Na autostradzie, przy ostrym przyspieszaniu łapie bład, bez checka, wtedy wyłączy turbo i nie ładuje. Wystarczy zgasić samochód i odpalić i znowu jedzie jak szalony ...
I ostatnie nurtujące mnie pytanie - proszę powiedzcie jak wyjąć tą nieszczęsną rurę co połączona jest bezpośrednio do turbiny
Pozdrawiam
Arek