No wiec zaczalem pisac emaile do ScanGauge, dalem im zapisy pracy samochodu i w ciagu miesiaca zrobili to czego Mari (MaxiEcu) nie moze zrobic do roku pomimo wielu obietnic.
Zrobili program na monitorowanie DPF w silnikach 651
Tak ze teraz jest to moj ulubiony skaner.

Pokazuje mi czy regeneracja jest wlaczona, % zapchania DPF.( Mowia tu o %, ale skala jest do 200)
Oraz dodatkowo sobie wlaczam temp oleju i volty.
FYI kupilem ScanGauge ok 10 lat temu gdy mialem klopotliwego Forda, w ktorym musialem uwaznie obserwowac temperatury na chlodnicy oleju. W ostatnich latach miernik lezal w szufladzie, ale teraz dzieki nowym programom dostaje nowe zycie.
Miernik ma wyswietlacz na 4 wartosci, ale masz do wyboru ok 30 popularnych parametrow jak zuzycie paliwa, temperatury itp itd i dodatkowo ma X-gauge ktore programujesz do danego silnika, jak powyzsze pokazuje.
Juz na pierszej jezdzie miernik pokazal mi zapchanie na 156 ale po ok 15 km mieszanej jazdy wszystko wypalilo sie do 13% i byl to koniec mojej trasy.
Miernik sie sam wylacza z wylaczaniem silnika (robi to nawet przy ECO stop) tak ze pozostaje wetkniety na stale.