
Poprzedni watek o kluczach zostal zamkniety z pewna doza nieporozumien, wiec dla wiadomosci tu jest zdjecie kluczykow ktore Mercedes-Benz uzywa w ostatnich 20 latach.
No wiec sam kluczyk to ten w lewym dolnym rogu i nie ma on zadnej baterii. W poprzednich latach byl 3-m kluczem ktore nowe auto mialo, ale zdaje sie w W212 Mercedes-Benz przestal je dolaczac. Ciagle jak ktos potrzebuje zapasowy klucz, to nie tylko jest on duzo tanszy od klucza z pilotem, ale takze miesci sie w portfelu.
Mozesz go tez wziasc do basenu czy Jacuzzi. Pewna niedogoda jest ze jesli zamkniesz auto pilotem, to wlacza to alarm. Otwierajac drzwi kluczykiem metalowym - uruchomisz alarm, ktory bedzie wyciszony przez wsadzenie kluczyka do stacyjki.
W212 z fabryki maja piloty/klucze chromowe - pokazane w prawym dolnym rogu.
Klucze/piloty w gornej lini byly uzywane na starszych modelach i moga byc zastapione przez klucze w dolnej lini.
Dodatkowa uwaga, to przyzwyczajeni do pilotow - nie uzywamy zamkow mechanicznych. Te zamki przez lata sie zastoja i w przypadkach awaryjnych - kluczyk metalowy nie chce wejsc, albo nie przekreci.
Cwiczenie zamka przez kilka minut, uzywajac jakiegos zmywacza typu WD40 ewentualnie uruchomi taki zamek, ale w przypadkach awaryjnych malo kto ma cierpliwosc na to.
Dlatego cwiczcie zamki przynajmniej raz w roku aby nie doprowadzic do takiej sytuacji.
Zamki nie wymagaja smarowania, ale jesli juz to grafitem.