Przepraszam, że tak długo, ale w pracy rzucają mnie po EU i nie zawsze mam czas.
Jestem laikiem jeśli chodzi o samochody i napiszę to jak laik. Nie wstawię niestety zdjęć ponieważ ich nie zrobiłem, ale bez problemu na YT można znaleźć demontaż każdego elementu. Przed montażem zakupiłem zestaw plastikowych łyżek, żeby nie pokaleczyć plastików - warto
1) Demontaż ekranu orginalnego. Żadna filozofia - za pomocą łyżek usuwamy ramkę okalającą ekran; po prostu wciskamy łyżkę pomiędzy ramkę a kokpit i wyciągamy. Ekran jeśli dobrze pamiętam jest mocowany na dwie śruby. Po ich odkręceniu wyciągamy go i odpinamy wtyczki (ekran nie będzie już do niczego potrzebny)
2) Demontaż podłużnej listwy z kratkami nawiewu. Tu polecam obejrzeć filmik na YT. Demontaż nie stanowi problemu, ale trzeba namierzyć zapadki (dwie są w kratkach nawiewu na konsoli centralnej i dwie w schowku pasażera). Wystarczy podważyć i wyciągnąć element. Polecam zacząć od centrum w stronę schowka. Po demontażu odpinamy okablowanie
3) Demontaż orginalnego radia. Tu też polecam YT. U góry radia są dwie śruby które trzeba odkręcić a następnie wcisnąć. Demontujemy radio odpinając wszystkie wtyczki za nim znajdujące się i odkładamy na bok. Uwaga na mały kabelek z prawej strony radia przy panelu - jest krótki i łatwo o nim zapomnieć, a szkoda uszkodzić
Do tego momentu czas jaki upłynie to dla osoby, która wcześniej tego nie robiła ok. 40min (wszystko się robi powoli, ogląda itp.)
Jak rozbierałem do 3-4 raz - ok. 10 min.
Całość takiego demontażu znajdziemy na YT i tam z reguły gość na szybko spina system, żeby pokazać jak działa. Problem polega na tym, że nie spina wszystkiego (antena gps, i dwie anteny GSM) i tak, żeby zaoszczędzić Wam czasu i ponownych rozbiórek napiszę co ja bym zrobił:
4) Demontaż schowka pasażera. Łatwiej ułożyć wiązkę za radiem, poza tym gniazda usb oraz anteny właśnie tam wyprowadziłem. Po otwarciu drzwi pasażera ściągamy plastikowy bocze, a następnie odkręcamy śruby mocujące schowek - bez problemu je namierzycie - część jest od spodu, część na froncie i z boku. Odpinamy kabelek od oświetlenia schowka i gniazda MMI
5) Montaż systemu. Niezbędne okablowanie podpinamy wg. instrukcji. Mogę dołączyć pdf jeśli ktoś zainteresowany. Jest jeden ważny haczyk i dlatego warto napierw spiąć na krótko i sprawdzić. Są takie 3 wtyczki oznaczone kolejno "A/B" "A" oraz "B" a do tego dwie wtyczki-zworki oznaczone "A" i "B". Najpierw łączymy konektor A/B z A a do wtyczki B wpinamy zworkę B. Odpalamy na krótko cały system i patrzymy cos się dzieje. Jeśli kółko sterujące (to przy dźwigni zmiany biegów) nie działa, ew. pokrętło od głośności w radiu lub mamy problem z dźwiękiem to znaczy, że trzeba wyłączyć wszystko i konetktor A/B wpiąć do wtyczki B a do A wpiąć zworkę A
Jest to jedyne polączenie które może sprawić problemy - reszta jest ładnie oznaczona i klarowna. Teraz może się komuś to wyadawać zagmatwane, ale takie nie jest (wtyczki te odpowiadają za komunikację z szyną CAN
Wyprowadzamy potrzebne kable w stronę głównego wyświetlacza. Do wyświetlacza podłączane są również 3 anteny - dwie GSM i jedna GPS.
W lewym boku schowka (nieco z tyłu) wywierciłem otwór do poprowadzenia przewodów. W moim przypadku były to:
- przewód USB
- Przewód AUX
- Dwie anteny GSM
Korzystając z zdemontowanego schowka poprowadziłem kabel od anteny GPS do prawego boku schowka (wychodzi potem przy słupku A od strony pasażera i jest na podszybiu
Montujemy potem wszystko w odwrotnej kolejności. Polecam wziąć drugą osobę ponieważ przy montażu radia z tyłu jest bardzo mało miejsca na kable i jedna osoba walczy z kablami a druga z radiem - poza tym po co pić samemu piwo
Ja generalnie rozbierałem kilka razy - ze dwa lub trzy, żeby wszystko zaczęło chulać i raz żeby poprowadzić kable do schowka. Nie miałem takiej wiedzy jak teraz i z pewnością za drugim razem poszłoby dużo szybciej i z jednego strzału). Ciężko mi teraz oszacować czas potrzebny do zrobienia całości, ale proponuję zarezerwować sobie na spokojnie popołudnie i parę browarków
Jeśli chodzi o stopień trudność to jest to proste. Zakładam, że zabiera się za to ktoś kto nie jest kompletnę kaleką i potrafi obsługiwać śrubokręt i wtyczkę
Następnym razem (wiem, że to może potrwać) napiszę ogólne wrażenia i ew. co mnie boli w tym systemie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nie żałuję pieniędzy na to wydanych. Duża nawi (kręcę ok. 4-5kkm miesięcznie po EU więc był to priorytet) do tego spotify czy muzyka z USB. Generalnie na PLUS
Pozdrawiam serdecznie