Autor Wątek: Naprawa silniczka blokady rygla kierownicy ESL demontaż kolumny kierowniczej.  (Przeczytany 2218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 281
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Chciałbym podzielić się sposobem wymiany padniętego silniczka blokady rygla kierownicy ESL,  aby może zaoszczędzić komuś czasu i nerwów przy jego wymianie.

Są trzy sposoby jego wykonania.

1.  Odkręcenie śrub i opuszczenie kolumny na tyle , aby dostac się do śruby M8 i po jej odkreceniu  pozwoli wyjąć mechanizm blokady rygla. Widziałem to tylko na filmie, więc chyba się da.


2 . Odkręcenie śrub i wysunięcie z wieloklina przy wejściu do kolumny kierowniczej (którą uważam za najlepszą opcję) i wyciągnięcie całej kolumny kierowniczej na zewnątrz, aby mieć dobre dojście do odkręcenia śruby M8.

3.  Odkręcenie śrub i rozłączenie sie na wieloklinie przy zakończeniu kolumny i wyciągnięcie kolumny. Mi wydał się on najlepszym i jedynym sposobem >:(  .Pół dnia próbowałem go wsunąć przy mońtażu na prawidłowe miejsce (są na nim 3 wycięcia,które musza pasować) i nie udało się (jest bardzo spasowany ). Zastosowałem opcję drugą i tak wszystko zamontowałem.




Forum Mercedes E-Klasa


Offline siwy1958

  • E-fanatyk
  • ***
  • Wiadomości: 44
  • Pomógł +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • wdd2122051A317272
    • Zobacz profil
  • Samochód: mercedes s212 200cdi
Witam !
Wymienialem silniczek OSOBISCIE, pierwwszy raz ok 3 miesiace temu. Wiedze zaczerpnalem z internetu ( chyba autor Anubis...).Warto film zobaczyc aby niepotrzebnie nie polamac plastikow i niepotrzebnych elementow nie odkrecac. Robilem to pierwsza metoda, czyli , opuscilem kolumne kierownicza i dostalem sie do nakretki M 8. Ta ktora trzyma pudelko z silniczkiem i wyjalem kostke z przewodami. Nie bylo problemow, robilem to powoli, aby sie nie pokaleczyc przy manewrach z kluczami !
Zasadnicza uwaga: rygiel mialem otwarty, bo mocno stukalem w kolumne i "pudelko z ryglem" aby sie choc na chwile otworzyl i go nie wyjmowalem.I udalo sie odblokowac !

Przy niemoznosci otwarcia rygla, sprawa sie KOMPLIKUJE i wtedy pewnie jest konieczne wyjecie kolumny, ale tego na szczescie nie musialem sprawdzac.

Robota nie jest skomplikowana, troche gimnastyki rak i ciala..., a silniczek ok 40 zl.

Pozdrawiam i powodzenia.
Marek

Offline Krzyszf

  • Inżynier
  • *****
  • Wiadomości: 281
  • Pomógł +20/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • WDD2073221F060310
    • Zobacz profil
  • Samochód: w 207 350 CDI
Cytuj
Nie bylo problemow, robilem to powoli, aby sie nie pokaleczyc przy manewrach z kluczami !

Czy faktycznie warto męczyć się po omacku na kolanach , aby odkręcić  i później zakręcić nakrętkę ?  :)
Wysunięcie kolumny z wieloklinu przy przekladni kierowniczej  to ułamek sekundy jak i poźniejsze jej wsadzenie, a całą operacje odkręcenia pudełka wykonujemy na siedzeniu , bez akrobacjii.

Cytuj
Wiedze zaczerpnalem z internetu ( chyba autor Anubis...


posiłkowałeś się chyba tym filmikiem , tylko nie pokazane jest ile czasu zajęlo mu demontaż i montaż pudełka . Dalej uważam , że metoda wyciądnięcia z wieloklinu przy kolumnie jest najlepsza.

Cytuj
opuscilem kolumne kierownicza i dostalem sie do nakretki M 8. Ta ktora trzyma pudelko z silniczkiem i wyjalem kostke z przewodami.

łatwiej rozłączyć się z przewodu  na  białej kostce w połowie kolumny   :)

Forum Mercedes E-Klasa


 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock