W październiku auto przejechało ponad 300000 kilometrów.
Samochód posiadam od przebiegu około 171000 kilometrów i od tego czasu najpoważniejsze awarie, które mnie spotkały to:
- zardzewiałe i popękane sanki tylne - przebieg 233000km,
- profilaktyczna wymiana rozrządu (w moim egzemplarzu nie był mocno rozciągnięty i nie dawał znaków dźwiękowych) - przebieg 241558km,
- przeciekająca uszczelka olejowa turbiny - przebieg 241558km,
- przeciekająca podstawa filtra oleju - przebieg około 270000km,
- zużyte rolki na bloku silnika - przebieg około 270000km,
- uszkodzony termostat - przebieg około 270000km,
- przeciekająca uszczelka pokrywy zaworów - przebieg około 270000km.
Obecnie przy mocnym przyspieszaniu dostaję Check Engine z kodem P0002 i objaw pada na pompę paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP), która będzie wymieniona w następnym tygodniu. Przy mocniejszym przyspieszaniu słychać też dziwne stuki z okolic silnika tak jak na filmach na YouTubie, gdzie ludzie pokazują, że taki dźwięk wydaje właśnie taka uszkodzona pompa paliwa.
Olej w aucie wymieniam teraz co 8000 kilometrów z dodatkiem Cera-Tec.