Autor Wątek: E250CGI - dużo modyfikacji  (Przeczytany 60875 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Maja 2024, 18:16 02s »
Po pokonaniu ponad 600km autem na zawieszeniu z amortyzatorami Bilstein b8 i sprężynami Eibach pro kit ułożyło się i auto obniżyło się prawdopodobnie do deklaracji producenta.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Maja 2024, 18:16 02s »

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Czerwca 2024, 19:25 14s »
Ostatnią modyfikację jaką przeprowadziłem było dołożenie składanych lusterek. Uważam, że jest to opcja przydatna, szczególnie podczas zostawiania auta na zatłoczonych parkingach.
Części, a w szczególności moduły dobierałem tak, żeby zgadzały się też nazwą producenta (TEMIC, a nie Continental) i numerami HW-version i SW-version.
Wszystko pasuje na zasadzie plug and play.
Użyte części (tylko oryginalne części):
Moduł lewy A2128203485
Moduł prawy A2128203785
Panel kontroli szyb i lusterek A2049055402
Lusterko lewe i prawe z funkcją składania.

Samo kodowanie funkcji składania trwało 10 minut.

Niestety z lusterkami spotkała mnie taka sytuacja, że po montażu pojechałem na myjnie i po umyciu auta okazało się, że z tzw. 100% oryginał lusterek zaczął schodzić lakier, a same plastikowe obudowy lusterek były żółte.
Żeby tego było mało po demontażu obu plastików lewego i prawego zobaczyłem, że prawy wkład lusterka jest chiński i klejony na czarny silikon.
Skontaktowałem się z sprzedawcą z Allegro i zażądałem wyjaśnień. Oczywiście musiałem podmienić wkład z starego lusterka oraz wymieniłem obudowy na te z starych lusterek.
Sprzedawca po otworzeniu sporu na Allegro wysłał mi nowy wkład i narazie tylko jedną obudowę lusterka.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Listopada 2024, 10:49 54s »
Nadrabiam zaległości po długiej nieobecności. Szykuje się seria wpisów poświęcona modyfikacjom oraz naprawom jakie przeprowadziłem w aucie.
Na pierwszy rzut idzie relacja z hamowni - chiptuning Mercedes W212 E250 CGI.
Auto zostało wystrojone 4 września w VTG. Dzień był bardzo ciepły stąd takie wyniki.
Czuć lepsze przyspieszenie auta, jednak nie jest to jeszcze wymarzony wynik.
Auto w temperaturze 34 stopni na zewnątrz ma prawie 230KM i 380Nm.
Do czasu kolejnego strojenia wymieniam parę rzeczy, o których napiszę w kolejnych postach.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Listopada 2024, 13:00 29s »
W październiku auto przejechało ponad 300000 kilometrów.
Samochód posiadam od przebiegu około 171000 kilometrów i od tego czasu najpoważniejsze awarie, które mnie spotkały to:
- zardzewiałe i popękane sanki tylne - przebieg 233000km,
- profilaktyczna wymiana rozrządu (w moim egzemplarzu nie był mocno rozciągnięty i nie dawał znaków dźwiękowych) - przebieg 241558km,
- przeciekająca uszczelka olejowa turbiny - przebieg 241558km,
- przeciekająca podstawa filtra oleju - przebieg około 270000km,
- zużyte rolki na bloku silnika - przebieg około 270000km,
- uszkodzony termostat - przebieg około 270000km,
- przeciekająca uszczelka pokrywy zaworów - przebieg około 270000km.

Obecnie przy mocnym przyspieszaniu dostaję Check Engine z kodem P0002 i objaw pada na pompę paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP), która będzie wymieniona w następnym tygodniu. Przy mocniejszym przyspieszaniu słychać też dziwne stuki z okolic silnika tak jak na filmach na YouTubie, gdzie ludzie pokazują, że taki dźwięk wydaje właśnie taka uszkodzona pompa paliwa.

Olej w aucie wymieniam teraz co 8000 kilometrów z dodatkiem Cera-Tec.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Listopada 2024, 11:12 39s »
Auto jest świeżo po wymianie pompy paliwa wysokiego ciśnienia.
Mam wrażenie, że zbiera się trochę lepiej w zakresie górnych obrotów, przy odpalaniu auta przestały falować obroty, zapala od razu oraz co najważniejsze nie wyrzuca błędu P0002 przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i redukcji biegu.
Z dużego oringa na pompie miałem też wyciek oleju.
Przy okazji został zmieniony wężyk płynu chłodniczego, który wchodzi do podstawy filtra oleju, ponieważ był tam też lekki wyciek z skruszonego origna, nr części A2712002352.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Listopada 2024, 10:02 54s »
Postanowiłem ponownie zamontować oryginalną rurę dolotową, A2710901629. Ponownie zmierzyłem średnice rury aluminiowej i była trochę mniejsza niż rury oryginalnej. Postanowiłem owinąć ją również folią termiczną.
Przy okazji zmieniłem też rurę dolotową przed filtrem powietrza, ponieważ na starej materiał był już zmęczony i był starego typu. Nowa rura ma lepszą izolację, nr części A2710900982.

Offline dom31

  • Guru
  • ****
  • Wiadomości: 110
  • Pomógł +3/-0
    • Zobacz profil
  • Samochód: W212 250CGI
Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Listopada 2024, 13:21 48s »
Z powodu zbliżającego się sezonu zimowego zakupiłem nowy komplet opon zimowych do auta.
Zostały założone na oryginalne alufelgi Mercedesa.
Opony Yokohama BluEarth Winter v906 205/60 R16.
Przez poprzednie sezony jeździłem na oponach Continental WinterContact Ts 860 205/55 R16 i jak zauważyli inni użytkownicy profil był za mały, zakupione opony mają już prawidłowy profil.

Forum Mercedes E-Klasa

Odp: E250CGI - dużo modyfikacji
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Listopada 2024, 13:21 48s »

 

Kup żarówki H7 LED!

Żarówki LED do samochodu
AdBlock