No i się stało - auto wreszcie wyjechało z mojego warsztatu
Po uszkodzeniu silnika OM651 postanowiłem wrzucić rzędową 6-stkę 3.2CDI OM648 z W211/W220 wraz ze skrzynią 5-biegową 722.6 i sterownikiem do niej EGS52. Dlaczego 5g a nie 7g? 7g miałem oryginalnie w tym aucie, a od lat jeżdżę gwiazdami z 5g. Do tego prowadzę serwis skrzyń automatycznych i znam wady i zalety obu konstrukcji. Przy swapie zależało mi na jak najniższej awaryjności zespołu napędowego przy jednoczesnym komforcie używania.
Najwięcej czasu zajął mi projekt mostka can-bus, który tłumaczy komunikaty CAN między starymi modułami jak sterownik silnika i sterownik skrzyni biegów, a nowymi, które są w budzie w212. Jeszcze kilka rzeczy do ogarnięcia, ale to z czasem zrobię. Najważniejsze że auto jeździ lepiej niż się tego spodziewałem.
Trochę filmów omawiających projekt wrzuciłem na Youtube.
https://www.youtube.com/@dvjcodec/videos