Udało mi się wyłączyć start-stopa! Tzn przekodować do opcji "ostatnie ustawienie". Najpierw Vediamo (pomógł kolega kolegi), później kilka filmów na YT (zwłaszcza
ten, żeby zrozumieć o co z tymi kluczami/seedami chodzi). Tam też facet pokazuje, żeby odpalić xentry tylko po to, żeby ustalić jaki tak naprawdę mam sterownik i jak odblokować ECU wysyłając 27 0B, a później podać klucz poleceniem 27 0C <klucz>.
Po tym jak dorwałem MBSeeda, musiałem też znaleźć w końcu znaleźć te klucze. Toteż w jakiejś paczce z megaupload znalazłem 1000+ dllek i zacząłem próbować. Najpierw DLLki, które nie miały w nazwie modeli sterowników, później skumałem, że potrzebuję użyć czegoś, co ma w nazwie model mojego sterownika, czyli moje MED177 i po 6 czy 7 próbach znalazłem taki, co miał seeda na 4 znaki (większość była na osiem znaków). Im więcej próbowałem, tym dłużej trwała odpowiedź na 27 0B - nie byłem pewny czy jest sens próbować odpowiedzi na ten sam seed, czy trzeba odpytywać po każdej nieudanej próbie, więc odpytywałem. Z czasem zaczęło się to robić upierdliwe, bo sterownik się "broni" przed typowym atakiem brute force wydłużająć czas pomiędzy odpytaniami... Ale udało się.
MED177B6LA_MED177_12_37_00.dll -> Pierwszy access level (05) - nic. Drugi (0B) - zadziałało! Pokazało się
67 0C.

Na pierwszy ogień poszło
bordnetz_stopp_start_relais... ustawiłem na "last mode", czyli żeby pamiętał ostatnią wartość, zapisałem i fru. Odpiąłem wszystko, pobiegłem do samochodu (bo auto zaparkowane 50m w garażu, a ja z kompa działam na długim kablu), działa! Odpalam - ECO włączone, wyłączam, gaszę, odpalam - ECO wyłączone! Cieszę się jak małe dziecko.
W weekend podziałam dalej, tylko muszę jakiś prostownik kupić, bo stary gdzieś spłonął, a podpinanie xentry do auta bez prostownika to tak trochę ruletka - czy odpali rano czy nie ;-)