HELP ! Pomocy !
U mnie dzisiaj akcja pt. montaż haka serwisowego ORIS zakończona, ale niestety niepowodzeniem... a przynajmniej częściowym...
Hak dałem do założenia w Car Mix Raszyn.
Auto odstawiłem o 8 rano o 11 miałem telefon, że już praktycznie skończyli tylko mają jeden problem...
Zapłaciłem 730 netto (900 brutto) - patrząc na czas ile im to zajęło i opinie na forum, że nie jest to skomplikowane stwierdzam, że sporo zapłaciłem / przepłaciłem, mając na uwadze, że mam częściowo sprawny hak...
Potwierdzam na pewno, że absorber 165 pasuje do poliftu kombi, że pasuje to do wersji USA, że inne części haka z EU pasują do wersji USA.
Ładne pokrętełko z diodą, komunikaty na desce o niezablokowanym haku działają bez zarzutu, hak ładnie wypada spod zderzaka, płynnie się chowa, wszystko ładnie i pięknie i bardzo mi się podoba, ale uciecha jest częściowa....
Car Mix zadzwonił do mnie, że mają problem, bo jeśli chodzi o światło stop, to w momencie naciśnięcia pedału hamulca zapala się stop i awaryjne jednocześnie (planuję założyć na hak platformę rowerową i sprawdzić to na żywo). Inne światła / kierunkowskazy działają ponoć jak powinny. Jak wspomniałem im, że to jest wersja USA po modyfikacji na EU to od razu problem niedziałającego stopu przerzucili na firmę zajmującą się kodowaniem na wersję EU, że wykonali fuszerkę etc. i to jest powodem że stop działaj jak działa i generalnie Car Mix zaprzestał głowienia się co z tym dalej zrobić.... Firma zajmująca się adaptacją EU z kolei twierdzi, że wszystko powinno być ok i że ta adaptacja EU powinna już bez problemu umożliwić montaż haka i wszystko powinno działać jak powinno. Dałem do Car Mix kontakt do firmy kodującej EU i się zaczęło - słowo przeciw słowu, że ten się nie zna i nie wie o czym mówi, że drugi skoro wszystko wie, to po co dzwoni etc........
Generalnie panowie nie umieli się porozumieć i dogadać / ustalić co zrobić.
Żeby było tego mało, to jadąc do Car Mix ładnie dostarczyłem im wydruki z wisa dot montażu haka dostarczone przez kolegę
@greenwitch. Później przez telefon usłyszałem od nich, że 'niepotrzebnie wyciąłem puszczę' i że nic tam nie ma i w ogóle o d*** rozbić są te schematy itp.... Po tych komentarzach trochę wyrobiłem sobie opinię o tym Car Mix ale to już na marginesie....
Ogólnie skasowali mnie twierdząc, że nic więcej się nie da zrobić, że pomimo niekorzystania ze schematów wisa przywiezionych przeze mnie, dobrze wszystko podłączyli 'tak jak uważali' i że kwestia na pewno leży w kodowaniu zrobionym przez firmę adaptacyjną EU - dodam, że była to specjalistyczna firma MercDiag z Lublina w 100% skupiona na MB. Generalnie Car Mix stwierdził: 'Panie, po tym naszym podłączeniu to już powinno działać, a nie działa'.
Car Mix chciał mi jeszcze zrobić jakieś kodowanie dedykowane do haków Westfalia za 400 zł, ale jak na moje pytanie czy to naprawi usterkę (a wg mnie bardziej niedociągnięcie po ich stronie) usłyszałem 'a czy ja wiem ? nie wiem' podziękowałem im i nie robiłem już tego...
Czy ktoś może ma jakiś trop / podpowiedź co może być nie tak ? Dziwne dla mnie jest, że wszystko działa jesli chodzi o światła poza stopem, ale może się nie znam - wg mnie powinno albo wszystko działać jak należy, albo wszystko nie działać jak należy. Tutaj jest że część działa, a część nie... Może Car Mix będący mądrzejszy od tych schematów wisa źle coś zrobił i ogólnie źle to podłączyli ? Car Mix stwierdził, że tutaj nie ma co być nie tak jeśli chodzi o ich usługę i podłączenie, bo wszystko idzie przez CAN i tutaj nie ma co być nie tak...
Prośba o pomoc, abym mógł zacząć korzystać z haka :/