Raczej nikt nie zapewni Ciebie tutaj , że nie będziesz miał kłopotu z filtrem DPF, tak samo nikt nie zapewni, że kupując benzynaka , nie będzie miał problemów z łańcuchem rozrządu i napinaczami. W bęzynie są 3 , ja mam jeden, wiec awaryjność jednego z nich będzie jak 1:3 w porównaniu z moim.
Żaden producent nie wypuszcza samochodów głównie do jazdy miejskiej i głównie na trasę, raczej ich nie zawodność powinna być taka sama przy jednej i drugiej opcji.
Co do filtrów DPF, cały czas ciągnie się chyba za nimi mit z początku ich wprowadzenia, pełno było narzekań o ich zapychanie się, ludzie ratowali się przed tym, wycinaniem ich i czyszczeniem w warsztatach o takiej specjalizacji. Raczej nie widać już takich postów, wiec raczej po latach doprowadzono ich proces oczyszczania , czy też konstrukcję filtrów do perfekcji i nie ma już z nimi problemów.
Najlepszym porównaniem , są chyba wątki o problemach naszych samochodów na tym forum, prześledź dział ,,silnik i osprzęt,, i porównasz sobie, ile jest problemów z silnikiem diesla a benzynowym, tylko tak jak sam zauważyłeś , jest dużo więcej diesli niż benzyn, więc powinno być ich więcej.
Ja mam jeszcze mniejsze przebiegi ,mieszkam w małym mieście, a wyjazd na trasę mam ograniczony kolejką na prom. Średnio robię 5-8 km dziennie, główni po zakupy, kilka wyjazdów do Szczecina w roku i jeden wyjazd na wczasy i nie mam żadnych problemów.
Spytaj jakiegoś taksówkarza w Twoim mieście, który jeździ dieslem. On jeździ na podobnych trasach z podobnym przebiegiem, czy ma jakieś problemy.
99 % taksówek w Berlinie to mercedesy, 99 % to diesle, ze względu na ich ekonomiczność. Te samochody jeżdżą w 99 % czasu w cyklu miejski latami i jakoś nie mają
problemów .
Posiłkując się internetem i kilkoma wypowiedziami na tym forum, jak głupi

jeździłem po odcinku 5 km tam i z powrotem , aby dokończyć wypalanie mojego filtra, aby mu nie zaszkodzić.
Nie podejrzewam , aby robił to któryś z niemieckich taksówkarzy, pędził w momencie rozpoczęcia wypalania na trasę, albo jechał w ustronne miejsce, aby dokończyć proces wypalania , bo podobno przerywanie procesu, ma bardzo zły wpływ na nie zawodność filtra.
Na pewno więcej już tego nie będę robił.