Dołacze się do tematu - opisze tak po chłopsku.
Są dwa rodzaje kamer.
Pierwszy obsługuje tylko światła, tzn np. przełaczanie z długich na krótkie - w kodowaniu posiada tylko dwie zakładki z konfiguracją - dane auta, wymiary, wysokości, kalbrację, typ pojazdu, kalibrację itp
Drugi - to kamera trochę wizualnie taka sama, trochę cięższa (więcej elektroniki w środku) można ja zamontować wymiennie zamiast "słabszej" - posiada cztery zakładki w konfiguracji, oprócz dwóch poprzednich w kolejnych dwóch jest zapisana konfiguracja dla np. obsługi znaków, krajów w których ten system ma działać, edytowania ustawień itp.
Sama zmiana kamery wymaga bezwzglednej kalibracji. Po zmianie bez kalibracji przestana działać wszystkie systemy które z kamera sa związane - ILS, asystenty itd, oraz pojawią się wszystkie komunikaty na liczniku z tym związane.
Oczywiście jak ktoś jest zainteresowany zmianą kamery lub uruchomieniem czytania znaków to na stanie mam zawsze kilka kamer, z możliwościa konfiguracji pod konkretne auto.
Na koniec.
Kamera np. z w212 sedan czyli W212 nie zadziała bez zmiany konfiguracji w kombi czyli s212, tak samo w w204, w207 itd. Zdaża sie takze że s212 - kombi maja różne parametry i kamera z s212 nie chce działać w innym s212. Po zmianie konfiguracji oczywiście działa