Odpowiadam na post sprzed miesiąca, ale niech nie pozostanie bez odp.
Jeśli masz jakieś problemy z aku, tzn. po wyłączeniu silnika go zmierzysz i będzie poniżej 12V, albo też rozładowuje Ci się na postoju np. po kilkunastu minutach z włączonym radiem, to są oznaki, że coś nie tak. Wtedy jedziesz do dobrego mechanika z SD i tam są testy na alternator itp. i wtedy można coś więcej powiedzieć o układzie ładowania.
Inaczej na ładowanie nie masz co zwracać uwagi. Ja się tym martwiłem, okazało się, że te auta tak mają... Właśnie na postoju po zatrzymaniu 14,4 a po otwarciu drzwi już 12,8...
Po włączeniu wstecznego zrobiło się znowu 14,4

Przy normalnej jeździe... 12,8, a po przyspieszeniu i puszczeniu pedału gazu... 14,4
On sobie sam ładuje wtedy kiedy "czuje" że nie obciąża silnika i kiedy "widzi" że akumulator tego wymaga... np. po odpaleniu doładowuje kilka minut aku, a po chwili obniża mu ponownie napięcie do 12,8V.